Jos maksupääte on yllättäen lakannut toimimasta. Yleisin ongelman syy on verkkoyhteydessä tai lähiverkossa (lähiverkkoa käyttävät laitteet).

Voit olla yhteydessä tukeemme puh. 010-085 999 (ma-pe 8-17). Tuen kiinni ollessa voit soittaa päivystysnumeroon 0600-13383, Nets maksupäätteissä 0600 414243 tai voit kokeilla seuraavia ohjeita.

Yleiset, kaikkia päätteitä koskevat ohjeet (alempana pääte/malli kohtaisia)

- Tarkista kaikki kytkennät ja johdot
- Käynnistä kaikki laitteet uudestaan, mukaan lukien tietokone, maksupääte ja nettilaitteet (reitittimet ja modeemit)
- Voit kokeilla päätettä myös eri tietokoneella/laitteella sekä eri nettiyhteydessä
- Jos maksupääte sammuu kesken käytön, kyse on virtaongelmasta, tarkista/vaihda virtalähde ja johdot

Poplapay/Npay Yomani, Yoximo ja Castles päätteet

- Castles Vega M2 4G pääte voidaan yhdistää WIFI -verkkoon. Hätätapauksessa voit jakaa WiFi -yhteyden vaikka puhelimestasi. Katso ohje:

- Jos pääte on 3G -yhteyttä käyttävä langaton Yoximo, voit yhdistää sen myös omaan Wifi -verkkoon (ohje). Hätätapauksessa voit jakaa Wifi -yhteyden vaikka omasta puhelimesta.
- Jos pääte on Yomani 3G ja yhdistetty 3G -verkkoon, voit yhdistää päätteen omaan verkkoyhteyteesi ethernet -kaapelilla
- Jos edellä olevat ei auta tai ongelma toistuu, ota yhteys tukeemme

Katso myös maksupäätteiden häiriötiedotteet Poplapay:n sivulta. Voit tilata sivulta häiriötiedotteet myös sähköpostiisi.

Useimmat 3G/4G yhteyttä käyttävät päätteet käyttää Telia, DNA tai Elisa verkkoa, katso mobiiliverkkojen häiriötiedotteet:
Telia (Matkapuhelin ja 3G tiedotteet ja Häiriökartta)
DNA

Nets Lane/Move/Desk maksupäätteet

Jos pääte on Move ja se on 4G -verkossa, voit kokeilla WiFi -verkkoa, katso ohje
Tarkista kytkennät ja johdot, käynnistä kaikki laitteet uudestaan ja varmista että nettiyhteydet toimii.
Jos ongelma ei poistu, ota yhteys tukeen:
Note Shot Oy puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)
Note Shot Oy asiakaspalvelun ollessa suljettu:
Nets Maksupäätetuki (24/7) +358 0600 414243
Onlinetuki, chat ja usein kysytyt kysymykset (Nets)

Jos Nets Desk/Move hylkää sirukorttitapahtumat tulee ilmoitus HYLÄTTY, mutta lähimaksu toimii, soita Nets:lle 0600 414243 tai voit resetoida päätteen seuraavasti

Move -pääte
- Sammuta virta
- Taka kansi auki ja akku irti, myös liittimestä eli akku kokonaan irti, että laite on kokonaan virraton
- Kun sammunut, paina 2 kertaa punaista
- Kytke akku takaisin
- Virta päälle (Vihreä näppäin tai pääte telakkaan)
- Kun pääte on käynnistynyt ja perustilassa (logo näkyy), lue kauppiaskortti ja paina 1 ja 1 (eli Kortit -> Hae kortit)
- Punaisella takaisin päävalikkoon

Desk -pääte
- Sammuta virta
- Irrota virtajohto
- Kun sammunut, paina 2 kertaa punaista
- Kytke virtajohto ja päälle
- Kun pääte on käynnistynyt ja perustilassa (logo näkyy), lue kauppiaskortti ja paina 1 ja 1 (eli Kortit -> Hae kortit)
- Punaisella takaisin päävalikkoon

Bambora/Worldline Lane/Move päätteet

- Tarkista kytkennät ja johdot, käynnistä kaikki laitteet uudestaan ja varmista että nettiyhteydet toimii.
- Varmista että NobaServer on käynnissä.
- Varmista että tietokoneen, maksupäätteen ja ekassan -asetuksissa on oikeat IP -osoitteet:
Bambora/Worldline Lane
Bambora/Worldline Move
Jos ongelma ei poistu, ota yhteys tukeen:
Note Shot Oy puh. 010-085 999 (ma-pe 8-16)

Hakusanat: Maksupääte ei toimi. Etsii verkkoyhteyttä. Ongelma korttimaksussa Maksupääte ongelma